Sunday, November 28, 2010

WaYang..WaYang..WaYang...

Whazzup..Whazzup!ada ok ka???arini aku nak cite pasal aktiviti2 berfaedah aku minggu niih. Disebabkan mak n ayah aku balik kampung kat Muar demi menguruskan badan ladang kelapa sawit mereka di sana,,oleh yg demikian,, aku ditinggalkan sebatang kara di umah akak aku intan marlinda
di seri alam yg indah lagi nyaman ini..duk kat umah akak aku nih bkn duduk saje, semestinya lah makan, mandi, tidur dan yg sewaktu dgnnye kan. Yang tu tidak perlulah di'detail'kan lagi. Dari hari selasa sampai sabtu akak aku skolah yang x cuti2 tuh, then aku lar yg menjaga anak sdara tercyunk, AINA dan AININ.

aina n ainin yg terlampau sygkn 'acu' mereka

Seronok, dua ronok dan beronok-ronok sebenarnye jg dowang nih. Sebab dwg nih tersangatlah manyak mulut. Yang kakak ngan prangai 'diva' nye,, yang adik pulak ngan soalan 'kenapa' nye yg x suda2. Kadang2 mls gak nak layan.hehehehe. Tapi yg plg besh nye duk umah akak aku nih sbb minggu nih je aku da 3 kali gi tgk wayang ngan beliau. Memula gi tgk Harry Potter Part1 kat Plaza Pelangi. Aku ni bkn laarr pengikut setia citer Harry Potter. Tapi kire lyn gak larr tgk magic2 yg wat aku pening itu,,n tgk Mr. Harry n the gang yg suda remaja itu. Remajakah?bley kott...=)
Citer nih mmg bez larr. Dan yg plg penting klu da tgk part1 for sure arr kne tgk part2 disebabkan ending dy yg tergantung itu..mmg nak suwo aku g sambung tgk cter itu for the second part lar kott.
Kali kedua plak aku gi tgk citer Rapunzel kat Jusco Tebrau. Kali nih kwn akak aku time skola dulu join skali. Even citer nih citer kartun, tapi sgt bez okeh. 5 stars aku bagi. Sangat klaka, enjoy, cute, fun sgt tgk citer tuh ngan Rapunzel yg cunzz bersame heronye yg kacak,, wpon hny kartun smata-mata.Bez giler!wajib tgk nih...gi ngan boypren pon bulehh...klu xmau,, g arr seret mak, ayah, jiran, atuk dan tokwan anda gi tgk citer Rapunzel nih. Gerenti x bosann. Tapi klu nk tgk Gambo xde larr sbb mls nk amik kat kamera akak. Klu nak gak tgk proof nyer,, bley lar pi tgk kat blog akak ku intan@mami jarum. Konpem x arini, esok dy msti upload punye gambo2 uh...=))
Nak citer gak lar, paz gi tgk Rapunzel tu aku mendapat keizinan akak aku tok gi jmp boypren jap. Saje nk melepaskan ghindu stelah bergado semalaman. Dan akak aku pon plik tgk care aku nge'date'. Cam bkn couple.haha..nk watpe tnjk kat sume org yg seolah-olah aku sowang je ade pakwe kan..bkn diriku itu yerk. Kite kene cool...kuang..kuang..kuang...=D
Dan kali ke-3, bersamaan mlm tadi, kami iaitu aku, kak intan suami dan anak2 bliau gi tgk citer UNSTOPPABLE. Agak stress yerk tgk citer nih. Mmg suspen abez..sampai jerit2 'abg' kat sblh aku uh tgk. Pny larr semangat.haha. Bez jugak lar citer nih. Puas ati tgk.
Wahh..panjang jugak aku bebel yerk..almaklumlah bape arini aku mempunyai masalah tido,,susa btol nak tido tapi bile da tido susa pulak nak bangon.konpius2...jadi aku abizkan mase dgn buang mase je lar yerk.ok...choww dulu..daaaa!!!! 

No comments:

Post a Comment