Thursday, November 11, 2010

PART1:selesai sudah....

Alhamdulillah...akhirnye berakhir gak perjuangan aku utk 1 sem di uitm Arau nih...lebih krg 6 bulan aku abizkan bulan,,minggu,,hari,,malam,,jam,,minit,, dan saat aku kat arau. Macam2 pengalaman yg aku tempuh, dan mcm2 ragam manusia yg aku jumpa. Sume ni mengajar aku jadikk lebih matang dlm mengharungi hidup sendiri, jaoh dari mak ayah, family, kwn2 lme, etc..Rase mcm cepat je mase berlalu. Ingat lagi mase awl2 aku masuk u ni, mcm2 prasaan timbul. Ade ke aku kwn?boleh ke aku adapt ngan keadaan kat cni?boleh bwk ke aku ngan subjek2 kat cni???dan beraneka persoalan lagi lar. Lagi lar pulak biler aku dok ngadap minggu MDS yang menyeksakan seminggu tepat. Aduh, lagi lar rase lame mase berlalu. Aku orientasi form 1 pon x camni taw. Dengan 2 lagi roomate aku, Lin n Fadhilah, dan tak lupe juge budak2 aras aku yg suke memekak+menjerit+meracau+melalak+berlari2 satu aras...aku nak ucapkan thanks lar kat mereka yg sewaktu dgnnya ni sbb sudi mewarnai ari2 aku. Slalu gak lar aku mengutok+menyumpah2 dak2 yg memekak ni. Mane x nye, bile tibe maghrib bahkan 24 jam terpekik terlolong cam tutttttt......di kesempatan nii,,aku nak gak lar citer pasal member2 aku yg ngamsoii ngan aku kat klas aku yg terhormat itu..yg plg rapat ngan aku dak nii:
                                                                  faz, aku, ika

mne2 aku pegi pon mmg ngan dwg ni lar. wpon ade gak lar makhluk yg xske,,tp tu sume perkara biase. Yang penting aku x nyusahkan idop orang2 itu dan kedua ibu bapa mreka.n ade gak rmi yg ckp aku ngan dak ni kembar....yekere???
 ramai kot yg bile jmp kitowang, "korang ni kembar ke?" "muke korang same lar."bla3...kami pon hny reda ngan ketentuan Ilahi.ahaks!mmmm...mcm2 bnde yg aku da citer. Nak citer semua cam mls lak. Korang msti ingat aku da xde point kn?ade aku kesa?huhu. Tapi aku nak gak citer,, kali ni psl bkl haousemates merangkap classmates aku yg brmacam2 ragam ni lak.
faz,ika,aku,zana,fida
 
aku,ika,fai,faz,fida
 
 tarraaaa!!!!!!!!!!!nk tayang gambo kitowang je sbenanye...mse ni kat kuala perlis. Member2 aku ni mcm2 prangai. Ade yg kuat prasan, ske menyanyi, klu x nyanyi mngumpat, ade mat salleh celop,,mcm2 lagik lar..hehehe..Tapi sronok kwn ngan dowang drp tutttttt......cite pasal pengalaman aku kat arau nih, de yg bez, yg bosan, yg sdey, mcm2 lagik lar..Perlis ni kecik je. Tu yg aku bley g jalan smpi alor setar, n penang lar yg plg jaoh aku penah gi stakat nih. Dan yg plg menggemparkan....saat2 nga syok mengire ari nk balik, tetibe banjir lar plak Perlis ni. Even aku xrase pon banjir yg mereka kate mcm air sungai, wet world segala bnda itu,, tapi agak trase gak lar tempiasnye. Bukan pasal krisis makanan mcm yg duk kuar paper sgala uh, tp sbb krisis air...huhu..smpikn aku ngan faz sanggop bangon kul4 pagi semata2 nak g mandi dgn selesanya tanpa gangguan makhluk len kecuali nyamuk kat paip bwh blok. Rase mcm mandi perigi uh pagi2 bute menggigil2. Paz da mandi sambung tido blk. Lbey kurang dlm 3 ari gak lar xde air n sepanjang ari tu aku duk gigih dan gagah mengangkut air dari bwh. Nasib bek aku tingkat 1 je. Tapi tu pon da rse cam mau gilak. Tapi xpe lar,,sume 2 da berakhir..aku da pon slamat smpi kat umah terchenta pagi td.hehehe....skang ni nga plan nk wat pe di cuti2 yg mulia ini..ermmmm...any idea???????
Enhanced by Zemanta

No comments:

Post a Comment