Tuesday, May 3, 2011

Ape itu Kebahagiaan?

Bahagia....
Satu perkataan yg susah nak ditafsirkan. Ade org bahagia bila ade boipren/girlfriend, ade org rase bahagia bile dpt abizkan mase ngan family, kwn2, dan jgn rase pelik bile ade org yg rse bahagia bile idop swg2 ngan dunia  dia je. Lain org lain pendapat tentang kebahagiaan. Tapi ade tak yg rase bahagia bile tgk org len derita?kejam kan. Tapi tu lah hakikat idop, x smua manusia baik kat dunia ni. 

Bagi aku pulak, kebahagiaan tu dtg ikot musim. Kadang2 aku rase bahagia bile ade someone 'special' ngan aku, ade org blanja aku care pasal aku, ade org text aku ari2, ucap I love u sblm tido..tapi kadang2 aku rase lagi bahagia bile idop sendiri tanpa someone yg kononnye special uh. Aku rase lagi bahagia, lagi 'alive' bile dapat lepak2, gelak2 ngan kawan2 aku yg happening, tak pyh susa2 nak pikir pasal 'mata air', nak jiwang2 tiap mse..have fun sentiase!

Tapi bile tgk kawan aku org len bahagia ngan pasangan masing2 rase jeles lah pulak. Nak jugak mcm dowang. Gedik kan?tulah, bile ade boipren nak clash, bile da clash amik kau, srupa org gile talak. Ouch!Tulah, manusia mmg xpnh bersyukur kan..tapi aku happy bile kwn aku happy. Jeles tu bkn brmaksud nk rampas boipren dwg, tapi jeles yg positif oke. Yelarr, kite pon nak jugak rase disayangi oleh org yg kite syg. 

Hurm...tak pe lah, ade family especially mak ayah yg syg kite pon da cukop baik lah kan. Tak payah lah nak mintak lebih sgt. Jodoh masing2 Allah dah tetapkan. Yg penting kite sentiasa doa bia dpt bakal suami yg dpt bimbing kite dunia akhirat. Aminnn.....

2 comments:

  1. bahagia dgn khidupan sndiri lg best dari bhgia dgn org yg akhirnya akn buat kite kecewa.. tak payah nk jeles.. ko ade ak.. hahah

    ReplyDelete
  2. wahh wahh...BAHAGIA tuk selamanyaaa... =)

    ReplyDelete