Monday, December 20, 2010

Apa Ade Pada CINTA?

Salam...
Dah agak lame aku x bersantai sambil bermesra ngan blog aku nih yerk...almaklumlah dlm sebulan nih aq mmg x duk umah. Nak kate g holiday sakan tu mmg tak lah. Tapi aku byk abizkan mase duk kat kampung dan menjalankan latihan pengurusan RUMAHTANGGA di sana.hehe.mcm gli je bunyiknye kan....
Tapi post arini bukan nk bg tips menjadi surirumah terbalik terbaik. Tajuk nye pon da konpem2 lar pasal CINTA kan..bkn aku nk promote boypren aku kat sini. Cume nak ceritakan tentang kisah cinta 'seseorang' saje. Citer ni pasal HAMBA ALLAH yg juge merupakan sahabat aku. Nak kate dia tengah bercinta x jugak lah, tapi mungkin bley diklasifikasikan sbg tengah jatuh cinta. Cume kisah cinta ni aku susah sikit nak 'conclude'kan sbb si 'jejaka' itu mmg unpredictable. ok lah,
KES 1: cube korang bayangkan kalau si 'jejaka' ajak kuar, then korang setuju. Bile tibe saat yg dinantikan, tak pon, pukul10 pagi nk kuar, tapi pukul 3 pagi baru si 'jejaka' tibe2 bg sms kate yg dia xdpt nk kuar. Tak kisah lar kan, bley phm klu mmg xbley nk kuar. Tapi si 'gadis' da pesan, kalau xdpt kuar inform lar awal2. Ni last2 minute baru nk gtaw. Punye lar si 'gadis' da semangat testing2 baju mne nk pakai, cyap da prepare nk senyum cmne esk,tup-tup CANCEL...aduh...kalau aku la jadik si 'gadis' mmg setaon aku mogok ngan si 'jejaka'.
KES 2: yang ni lagi haru. Si 'jejaka' dan si 'gadis' mmg dah konpem nk kuar ni. Dan pada hari yg dijanjikan mmg dorang berjumpe. Tapi si 'jejaka' wat bodo je ngan si 'gadis'. Jalan pon menonong, cakap sepatah dua. Dan yg plg menyakitkan ati, si 'jejaka' tinggalkan si 'gadis' sorang2 kat tempat kejadian n balik. fuhh....cube anda dan anda sume bygkn betapa sakit dan pedihnye ati si gadis?kalau aku lah jadik si 'gadis', mmg seumur hidup aku takkan kuar lagi ngan si 'jejaka' nih. Nampak sgt x GENTLEMAN. Sanggop dia biarkan si 'gadis' sorang2 kat situ. Kalau pon nk balik sangat kot2 ade hal, ape lar slhnye call dlu ke, plg 'busuk' pon bg lar sms. Bukan susa pon. Ni tibe2 ilang cam tu je. 
Da lame da aku menimbang-tarakan hubungan dorang ni. Pada aku lebih baik tinggalkan je laki camtu. Kate suke, sayang. Tapi mcm tu ke cara nk tunjukkan kasih syg?Harap muke je 'cute'. Tapi prangai tak 'cute'. Tapi si 'gadis' ni tetap bertahan ngan si 'jejaka' yg mcm chipsmore ni. Kejap ada, kejap xde. Kejap baik, kejap2 ilangkan diri. Kate dia, da syg. Susah nak lupekan. Mmg lar, aku paham prasaan bile kite da sygkn seseorang tu. Tapi sume benda yg kite wat mesti ade limit kan. Kite berkawan, bercinta, bkn utk sehari dua. Moge2 smpi ke jinjang pelamin.cewah!ehem. Cube lar kite fikir2 mse dpn, kot2 da kahwin nti. Tibe2 si suami ilangkan diri, gantung x bertali, tinggalkan kite cam 2 je. Tak ke punah impian dan harapan yg dibina selama ini? aku nak nasihatkan pon aku x taw ape yg dia pikirkan. Nak biarkan kesian plak. Nasihat aku pada jejaka-jejaka sekalian, kalau betul awak syg pd seseorang perempuan, jagelah dia baik2. Hargailah si dia sbb si gadis ni kalau dah syg dia akan syg sungguh2, kalau da benci pon benci sungguh2 . Tapi kalau awk mmg xsuke dia, xnk dia, ragu2 ngan hubungan korang, korang truz terang lah. Jangan buat si dia tertunggu-tunggu. Dan yg paling penting jgn siksa HATI dia. CINTA bukan permainan......

2 comments: