Wednesday, October 17, 2012

Terengganu Second Edition

Halo Halo Halo! Saya dtg nk sambung cerita nih. Lame tunggu? Almaklumlah mencri kkuatan utk bercerita. Awwww. Sebelum terlupa dan pegi lebih jauh, aku nak ucapkan time kasih bangeeeetttt kat ma abah kat Terengganu. Duduk sane dgn dowang aku rase family aku dekat sangat dgn aku. Yela aku ni bole dikatekan x senang lah nk menyelamba dgn org tua lain selain mak ayh aku. Tp dgn ma abah rse sng je. Pegi tido baring uma dwg, wat mcm uma sndri. Dowang byk sgt tlg aku ngan kwn2 sepanjang ktwg kat sane. InsyaAllah aku akan igt jasa dwg smpi bile2. Terkilan sebnarnya xdpt jmp ma before blk. Tapi xpe lah, next time klu smpi sne wajib pegi uma dwg. Anak ma ngan abah yg sorang tu klu bace ni nti kim slm dwg yerk. we are like one family dah. mmuahhh! hikhik.

Ok now nk sambung perjalanan di Terengganu. One of the best place yg aku pegi kat sne is Pulau Kapas! Mmg kire meaningful trip sgt2 lah. Sbb ni trip yg kwn aku sndri organize, ktwg plan sme2, pegi sme2, n menjadik smpi lah balik. Puas sangat! Rse xnk balik lah. Ktwg pegi sne 2 hari 1 malam n stay kat Mak Cik Gemuk Resort. Makanan disediakan, Ade toilet, TV, kipas. Ok lah. Tapi klu yg ade family tu maybe nk cari yg ber'air-cond'. Tapi ktwg x kesa pon. Dah tido lupe sume bnde. Antara aktiviti ktwg kat sane, sampai2 ktwg makan, lepak2, mandi laut, cari sea cucumber.hehe. Pastu main volley ball tepi pantai, main tangkap ikan, some of us ade yg pegi berkayak. Tapi aku n geng2 'cantik' yg lain pegi round2 tepi pantai, ats batu amik2 gambo n usha mat salleh.Pastu mlm kami sume ber-BBQ. Rase bangga jugak lah sbb aym yg ktwg marinate menjadik n sedappppp. Credit to MyResepi . Lagi ape ek. Haaaaa. Aktviti yg plg mencabar yg ktwg wat kat sane adelaa snorkeling tgh laut then selamatkan diri drp jellyfish. Fuuhhhh...nasib baik aku x kena. Agak2 klu kene bnatang uh sme pedih tak dgn kena charlie the great? urmmmm...

Ok next aktiviti karok marok tu mcm biase lah. Kat mne2 pon msti ade aktiviti nih. Byk sgt tempat yg aku pegi sebenanye. Tapi xpe lah aku highlight sikit je. Nak taw kne pegi sndri lah. Duk 3 bln kat sne ko pegi la jln2 smpi lebam. Last destinasi aku dan kwn2 adelah ke Taman Tamadun Islam (TTI). Tmpt ni pon menarik jugak. Aku dpt tgk kire mcm monumen2 masjid dan istana. Ade lbey krg 23 buah monumen Islam yg mnarik2 belaka kat sini. Pegi lah. Korang mesti akn rse impressive sgt2. Try lah bukak link ni then tgk sendiri: http://www.visit-terengganu.net/taman-tamadun-islam/

Ok lah tu je crita aku kali ni. Enjoy the pictures! :)















" Na-Na-Na-Na-Na Ganu kiteeee "

No comments:

Post a Comment