Saturday, October 6, 2012

Terengganu First Edition

Hopefully aku msih x terlmbt nk citekan pengalaman aku sepjg aku kat Terengganu. Ape aku wat kat sne? Praktikal/Industrial Training sambil cuti2 malaya. Tapi aku x nak cite psl ape yg aku wat time praktikal kat sini. Nak cite keseronokan melepak dan brcuti je. Sronok sebenanye pegi tempat org nih. Yelah, klu bkn time2 cmni bile lg nk pi kan. Time2 ni bole la abiskan mase dgn kwn2. Bile da grad nti msg2 da keje, da wat hal sndri. Sibuk dgn family, harapan lah nk melepak sesme. Taknak cite pjg2. Nk cite psl Terengganu nih. Ape yg wat aku suke Terengganu ni yerk? 
  1. Org2 dia kaya dgn senyuman yg garang pon ade
  2. Pantai dia cantik
  3. Cowok nya nsem2.hikhik
  4. Makanan dia bole thn sdp TAPI MAHAL SANGAT
  5. Buildings dan masjid cantik2 belaka
Byk lg lah sebenanye. Aku pon dah x hengat. Tp byk tmpt2 best yg bole lepak kat sini. Mase awal2 aku dtg, kami diperkenalkan dgn Pantai Batu Buruk. Wpon nmenye buruk, tp tmptnye best. Ade motor yg mcm motorcross tu. Mende ape tah nme dia. Pastu ade kete kuda. Tapi aku xsempat nk nek. Byk sgt bnde nk wat. Xberpluang lah aku jd Cinderella. puiiii. Kat cni mmg rmi budak2 mude melepak mlm2. Disbbkn kami pon mude maka kami pon mlepak lah kat cni. Klu time2 puase tuh rmi jugak lah family yg iftar kat cni. 

   pantai batu buruk

Ade byk lg pantai2 lain mcm pantai pandak yg dkt ngan umah aku, pantai teluk ketapang, pantai kat umt dll. Duk kat Terengganu ni jgk aku brpeluang solat kat byk masjid. Yelah bulan puase kan. Bile iftar kat luar tu, xsempat nk blk umah singgah la mne2 masjid yg ade. Ni antara masjid cantik yg aku brjaya sampai.

taraaaa! Masjid Kristal

Masjid ni bile mlm cantik sgt dgn lampu2 dia yg warna-warni tu. Mmg rugi x singgah klu stakat tgk dr atas jambatan je. Kat Terengganu ni mmg byk sgt masjidnye. Klu pegi jln2 tu x pyh risau lah nk solat kat mne2. Masuk waktu bole troz pi solat di masjid brhampiran. huahuahua. Rumah sewa aku pon kat depan masjid jugak. Tiap2 pagi dan mlm korang mmg bole dgr ceramah dr rumah. Smbil tido pon bole dgr ceramah. Kau adoooo??Ni dia masjidnye:

cantik kan org dan masjid ittew...

Nak taw lg tempat2 yg menarik? stay tune! mls haku nk cite pjg2,smbg nti!

"Jom Melawat Terengganu 2013"



No comments:

Post a Comment