Saturday, January 28, 2012

The Powerful of Songs

Dalam lagu ade lirik. Dalam lirik ade cerita. Tak kire lah ape lagu skalipon, sumenye ade cerita tersendiri. Kadang2 even lirik dia x jelas pon, bile kite dgr alunan muzik tu sendiri kite akn dpt feel lagu tu. Eceh...geli plak aku ngan ayat sendiri. Tapi tu lah, aku rse bkn aku je, tapi kebanyakan manusia kat muka bumi ni pon, xkan penah lari dari muzik. Bila happy, dgr lagu, bile sedih, dgr lagu, bile frust menonggeng clash ngan pakwe pon dgr lagu jugak. Kan3??

Setiap org mesti akan ade 1 atau lebih lagu yg pade dowang lirik lagu tu sgtlah kene ngan ape yg dowang rase skang ni. Yelah, mungkin zaman tok nenek moyang kite dulu kalau nk express kan prasaan dgn bersyair, bergurindam bagai, tapi utk ank muda skang ni byk express kan prasaan masing2 dgn menyanyi lagu2 favorite masing-masing. 

Kalau x pcy pegi lah kat k box tu tgk masing2 bukan nak kembangkan bakat tp just nak hiburkan hati je, expressing their feelings. Dgn care menyanyi kadang2 bole lepaskan sgala tensi2 yg ade. Kalau tak pegi karok pon, just duk umah bukak you tube pastu melalak sampai pengsan. Wpon kadang2 terpaksa tunggu you tube ni buffer smpi staon tapi x kesa, asalkan dpt dgr lagu dan menyanyi bersame2. Pastu pegi toilet bukak karoke jamban sendiri. Menyanyi la terpekik terlolong dlm toilet sbb kat situ suare kite dgr mcm sdp je, berdengung mcm pakai mic. wah! hehehe.

Aku pon same jugak lah. Sebenarnye tujuan post ni ditulis ditaip adelah untuk meluahkan ape yg aku rase skang ni. Aku xnak cite, just nak luahkan melalui lagu di bawah. Sekian terima kasih.



"Kau Atau Aku?"


No comments:

Post a Comment