Monday, January 16, 2012

Only Allah Knows

Da lame rasenye aku x wat solat sunat. Tu lah org ckp, manusia ni bile da susah baru nk mengadu kat Allah. Aku lah salah sorang drp manusia tu. Semalam something happened to me, yg mmg btol2 wat aku rase nk luahkan tp xtaw nak luahkan kat sape. Aku rase xtenang, rase nak menangis. But i just can't let it go. Nak bercerita kat mak, aku bkn lah jenis yg suke cite masalah kat mak aku. Nak crita kat kwn2. urm~


Mase aku cube nak lelapkan mate mlm td aku still rase x tenang. X bole tdo. mmg xnak tido pon sampai subuh. So aku decide sblm subuh tu aku nak wat solat sunat. Rase nak mengadu kat Allah, nak menangis kat Allah. Yes, and I did it. Da lme x rase kesyahduan mse solat, jiwangnye bell. Mase aku sujud tu, aku btol2 dpt rase tenang sgt, mcm Allah ade kat sisi aku. Tak dpt tahan air mate ni nak meleleh. Betul lah kate mak, bersujud lah pada Allah, mengadu lah pada Allah, Allah akn mendengar, Allah x kan menghina kita mcm manusia lain. Allah lah sebaik-baik tempat utk kita mengadu. Only Him. And now I realize it. Mungkin kite takkan dgr Allah bg nasihat, pujuk kita mcm bile kita gtaw masalah kat org lain. Tp percayalah, lps kita da luahkan sgala-galanya dlm solat, kita akn rse lg tenang, da xde da jiwe kacau lagi.


Tu lah yg aku rse skang ni. Bile aku nak lelapkan mate, aku da xigt da mslh yg dok kacau jiwe aku. Bila aku bangun pagi pon, aku da bole tersenyum. Smoga aku jadi hamba Allah yg lebih baik lepas ni. InsyaAllah.


"Everything Happened with reasons"



1 comment: