Saturday, June 25, 2011

Perjalanan Masih Jauh..

Halo...halo...halo...da lme rasenye tak berbicara tentang PENDAPAT kat blog aku ni kannn...almaklumlah, skang ni i busy ngan karier i..poyo blagak!haha. Tade lah, actually skang ni mmg busy. Aku start keje pukul 9pagi then balik kul 9 mlm. Mmg xde mase langsung lah nak meluahkan idea yg terpendam kat blog tercyunk nih. 

Wat mase ni aku mmg tak tau nak bicara soal ape. Soal hati?ah!aku bosan lah. Asik2 pasal CINTA, CINTA, CINTA!gaye mcm org nga frust arn?haha. Tapi betollah, aku dah muak ngan cinta, prasaan, jiwang, u syg i, i syg u. BOSAN! rase mcm dah tak de modal bile balik2 cite psl cinta. Wat mase ni pon aku rase meluat bile ade org cube nk flirt2 ngan aku. Rase nak bagi makan kasut saiz 7 aje taw. Sesungguhnye aku mmg tak suke, menyampah, geli, meluat, muak dan segala2 nya lah dgn lelaki yg suke mengurat di jalanan ni. Bingit dowh!ko igt aku ni perempuan murahan yg tgh SALE!SALE!SALE! kah?huh!tolong lah jgn nak ganggu idop aku. Aku takde mood lah dgn lelaki skang nih.

Ade org tu cyap nak tny, "bile nak settle down?" boleh!ko igt nak cari laki ni mcm nak order KFC? 'saye nak dinner plate 1, kasi aym yg besa2, gebu2, drumstick 1,nk yg spicy'...argh!klu lah semudah tu. Kenapa?umo 20 tahun mmg WAJIB ade calon suami ke?or at least a steady boyfriend!MUST kah?xpaham!sedangkan aku rase perjalanan idop ni masih jaoh, ade byk lagi benda yg blom aku explore. Kalau dah ade LELAKI, sume tu akn terkawal, susah, leceh. Aku pon bkn nye desperate sgt yg abis2 blaja nak troz kawin. Mmg lah, sape x nak kawin, idop bahagia ngan yg tersyg. Tapi sume tu lame lagi. Bkn skarang. So, watpe nak settle down awl sgt. 

Ade plak yg kate, laki skang da x ramai, so kite pompuan kene brebut2. haha. funny!bia lah, klu x ramai bermadu lah ape lagi. hahaha. Choi!mintak jaoh lah. Aku lebih rela x kawin drp berkongsi kasih. Entahlah, aku lagi selesa mcm ni. Aku takot lah dgn lelaki. Biarlah da rase bersedia nti bwu aku terhegeh2 nak cari. Drp bercinta lme2, menambahkan dose, maksiat berleluasa. Astaghfirullahalazim. Tobat aku nyahhh!aku nak idop aku sentiasa diberkati Allah, biar ilmu yg aku blaja laju je masok. Takdela nanti menyesal di kemudian hari. Kalau pon aku da terjatuh cinta nanti, ataupon aku didekati oleh LELAKI, biarlah aku jth cinta dgn ikhlas, setulus hati dan kekal sampai ke mati. Aku dah penat nak bercinta lagi. Malas nak pikir pasal org lain, sdgkan idop aku ni pon tak betol lagi. Biarlah, tiap org ade pandangan masing2 tentang perasaan. Tapi buat mase ni aku nak lupekan dulu ape yg pnh jadik, biarlah takdir yg menentukan....

"Aku tetap aku"




3 comments:

  1. Alhamdulillah kau boleh fikir macam tu :)

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. mantap arh ko yan. tape2. rehat2 dulu. test jadik single lax. penat gak asyik maen2 gn chenta kn. agagaga =D

    ReplyDelete